Köpvillkor
KÖPINFORMATION OCH KÖPVILLKOR
Privatperson - Köpinformation
Här hittar du information om sådant som gör att du som kund ska känna trygghet då du handlar hos Lollipop. Läs genom informationen noga och kom gärna med frågor.
GDPR
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att Lollipop lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig. Enligt GDPR har du rätt att få den information som Lollipop har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur kundregistret. Kontakta i så fall kundservice på info@lollipop.nu eller ring 0731-595296. Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Lollipop garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Lollipop använder uppgifter från kundregistret även för utskick av information om våra produkter. Du kan också prenumerera på ett nyhetsbrev genom aktivt samtycke när du lägger din order. Du kan när som helst återkalla lämnat samtycke genom att avboka via instruktioner i nyhetsbrevet. Vid Payson betalning hänvisar vi er till https://www.payson.se/sv/ för mer information om hur de hanterar personuppgifter.
Tvist
Lollipop har som policy att vid eventuell tvist följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Cookies
Lagen om elektronisk kommunikation säger att alla som besöker en webbplats skall få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Cookies används på många hemsidor, så även denna. Det betyder att datorn/webbläsaren kan lagra en liten mängd information i din dator som den sedan själv kan hämta. Informationen som sparas på din dator är endast ett unikt nummer, utan någon koppling till personlig information. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies men du kan även stänga av denna funktion.
Privatperson - Köpvillkor
Sortiment & Priser
Lollipop reserverar sig för eventuella fel gällande pris och text i webbshoppen. Alla priser är i SEK inkl. 25% moms om inget annat anges.
Beställning & Orderbekräftelse
Lollipop har inget lägsta beställningsvärde. En Orderbekräftelse skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-post adress.
Leverans & Frakt
Dina varor levereras med PostNord, Schenker eller DHL. För outlöst paket debiteras 300 SEK. Vi har FRAKTFRITT till privatpersoner inom Sverige. Din beställning skickas inom 1-3 arbetsdagar. Lollipop reserverar sig för eventuell slutförsäljning av produkter. Vid försening av leverans äger kunden rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa kontakta Lollipop via mail.
Betalning
Lollipop erbjuder följande betalningsalternativ: Swish och Kortbetalning där betalning kan göras med VISA och MasterCard. Lollipop samarbetar med Payson som är certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. När du gör en kortbetalning så når aldrig ditt kortnummer Lollipop utan den informationen (kortnummer, giltighetstid och cvv-kod) stannar hos Payson. Lollipop har inte tillgång till den informationen. Payson använder ett säkert system för betalningar och bevakar tillsammans med sina partners kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar. Payson är certifierat av säkerhetsbolaget Trustwave. Läs gärna mer på https://www.payson.se.
Om din betalning misslyckas - TÄNK PÅ ATT du kanske måste öppna ditt kort för internetköp!
Transport & Reklamation
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Lollipop till kund så är Lollipop ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till Lollipop så är kunden ansvarig. Om du vid mottagandet av din vara upptäcker att försändelsen är transport skadad skall du omedelbart reklamera detta till transportören samt behålla emballaget. Ta alltid kontakt med Lollipop innan varan eventuellt skickas tillbaka.
Ångerrätt
Som kund hos Lollipop har du alltid rätt att ångra ditt köp förutsatt att varan är oanvänd och att originalförpackning och eventuella handlingar finns kvar. Om du vill returnera varan ska ett meddelande lämnas till Lollipop inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du kan maila till info@lollipop.nu eller ringa på 0731-595296. Vid retur behöver vi följande information: ordernummer, ditt namn och kontaktuppgifter och antal och namn på de produkter som önskas returneras. Lollipop ska bekräfta att returen är godkänd innan vara skickas tillbaka. När varan kommit till Lollipop kontrolleras varan och Lollipop betalar därefter tillbaka orderbeloppet till dig. Kostanden för returen bekostas av dig som kund.
Returer skickas till:
Åsa Hillstedt - LollipopAstris Gata 82, LGH 1001
417 67 GÖTEBORG
Reklamation
Om Lollipop felaktigt levererat en vara eller om varan är defekt ber vi dig kontakta Lollipop så snart som möjligt via mail info@lollipop.nu eller på telefon 0731-595296. Detta för att Lollipop ska kunna lösa problemet så fort som möjligt. Kan Lollipop inte lösa problemet får du naturligtvis returnera produkten till Lollipop för att få en ny. Retur ska ske enligt anvisningar av Lollipop. Lollipop ersätter dig för returkostnaden. Kontakta Lollipop innan du returnerar varan för information om hur du går till väga. Varor får ej återsändas mot postförskott eller efterkrav. Retur får först ske efter godkännande av Lollipop.
Reklamerad vara skickas till:
Åsa Hillstedt - Lollipop
Astris Gata 82, LGH 1001
417 67 GÖTEBORG
Återbetalning
Återbetalning sker inom 30 dagar om du på riktiga grunder hävt ditt köp.
Försäljning till minderåriga
Lollipop ingår endast avtal med personer över 18 år.
Återförsäljare - Köpinformation och köpvillkor
Kunduppgifter
De uppgifter som registrerats hos Lollipop kommer ej att föras vidare till annan part annat än vid eventuell betalningstvist eller om svensk lag kräver det. Vid eventuell betalningstvist behöver Lollipop lämna ut kunduppgifter till Inkasso och Kronofogdemyndigheten.
Beställning
Lollipops produkter kan beställas i 12-pack (med reservation för slutförsäljning) eller EGET önskat antal. Lollipop reserverar sig för eventuell slutförsäljning.
Priser
Produktpriserna i webbshoppen anges exklusive moms då du är inloggad som Återförsäljare.
Frakt och leverans
Det är fraktfritt inom Sverige om din beställning överstiger över 600 kr. För leverans utanför Sverige debiteras alltid den aktuella fraktkostnaden oavsett ordervärde. Leverans sker med PostNord, Schenker eller DHL och leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. DHL hämtar hos Lollipop tisdagar och torsdag.
Betalningssätt
Betalning sker mot Faktura. Betalningsvillkor är 30 dagar netto, om inget annat överenskommits. Dröjsmålsränta om fn 8% per månad. Vid dröjsmål påförs en lagstadgad påminnelseavgift om 60 SEK på fakturan.
Nöjd-kund-garanti och reklamation
Lollipop vill ha nöjda kunder och tillämpar därför nöjd-kund-garanti. Om du inte är nöjd med varan vänligen kontakta Lollipop snarast. Önskar du returnera varan kontakta Lollipop först för att få ett godkännande och instruktioner. Detta ska ske, enligt svensk lag, senast 14 dagar efter utskriftsdatum på följesedel/faktura. Om en vara är transport skadad skall du omedelbart reklamera detta till PostNord, Schenker eller DHL samt behålla emballaget. Ta alltid kontakt med Lollipop innan varan ev. skickas tillbaka.
Övrigt
Lollipop förbehåller sig rätten att ändra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Lollipop reserverar sig för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.