KÖPINFORMATION OCH KÖPVILLKOR

Privatperson - Köpinformation

Här hittar du information om sådant som gör att du som kund ska känna trygghet då du handlar hos Lollipop. Läs genom informationen noga och kom gärna med frågor.

GDPR

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att Lollipop lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig. Enligt GDPR har du rätt att få den information som Lollipop har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur kundregistret. Kontakta i så fall kundservice på info@lollipop.nu eller ring 0731-595296. Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Lollipop garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Lollipop använder uppgifter från kundregistret även för utskick av information om våra produkter. Du kan också prenumerera på ett nyhetsbrev genom aktivt samtycke när du lägger din order. Du kan när som helst återkalla lämnat samtycke genom att avboka via instruktioner i nyhetsbrevet. Vid Payson betalning så hänvisar vi er till https://www.payson.se/sv/ för mer information om hur de hanterar personuppgifter.

Tvist

Lollipop har som policy att vid eventuell tvist följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Cookies

Lagen om elektronisk kommunikation säger att alla som besöker en webbplats skall få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Cookies används på många hemsidor, så även denna. Det betyder att datorn/webbläsaren kan lagra en liten mängd information i din dator som den sedan själv kan hämta. Informationen som sparas på din dator är endast ett unikt nummer, utan någon koppling till personlig information. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies men du kan även stänga av denna funktion.

Privatperson - Köpvillkor

Sortiment & Priser

Lollipop reserverar sig för eventuella fel gällande pris och text i webbshoppen. Alla priser är i SEK inkl. 25% moms om inget annat anges.

Beställning & Orderbekräftelse

Lollipop har inget lägsta beställningsvärde. En Orderbekräftelse skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-post adress.

Leverans & Frakt

Dina varor levereras med DHL, UPS eller Posten. För outlöst paket debiteras 300 SEK. Vi har FRAKTFRITT till privatpersoner inom Sverige. Din beställning skickas inom 1-3 arbetsdagar. Lollipop reserverar sig för eventuell slutförsäljning av produkter. Vid försening av leverans äger kunden rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa kontakta Lollipop via mail.

Betalning

Lollipop erbjuder följande betalningsalternativ: Kortbetalning - Betalning kan göras med VISA och MasterCard. Lollipop samarbetar med Payson som är certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. När du gör en kortbetalning så når aldrig ditt kortnummer Lollipop utan den informationen (kortnummer, giltighetstid och cvv-kod) stannar hos Payson. Lollopop har inte tillgång till den informationen. Payson använder ett säkert system för betalningar och bevakar tillsammans med sina partners kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar. Payson är certifierat av säkerhetsbolaget Trustwave. Läs gärna mer på https://www.payson.se.

Transport & Reklamation

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Lollipop till kunden så är Lollipop ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till Lollipop så är kunden ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transport skadad, skall du omedelbart reklamera detta till DHL, UPS eller Posten samt behålla emballaget. Ta alltid kontakt med Lollipop innan varan ev. skickas tillbaka.

Ångerrätt

Som kund hos Lollipop har du alltid rätt att ångra ditt köp förutsatt att varan är oanvänd och att originalförpackning och eventuella handlingar finns kvar. Om du vill returnera varan ska ett meddelande lämnas till Lollipop inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du kan maila till info@lollipop.nu eller ringa på 0731-595296. Vid retur behöver vi följande information: ordernummer, ditt namn och kontaktuppgifter och antal och namn på de produkter som önskas returneras. Lollipop ska bekräfta att returen är godkänd innan vara skickas tillbaka. När varan kommit till Lollipop kontrolleras varan och Lollipop betalar därefter tillbaka orderbeloppet till dig. Kostanden för returen bekostas av dig som kund.

Returer skickas till:

Lollipop
Åsa Hillstedt
Sandövägen 591
434 93  VALLDA

Reklamation

Om Lollipop felaktigt levererat en vara eller om varan är defekt ber vi dig kontakta Lollipop så snart som möjligt via mail info@lollipop.nu eller på telefon 0731-595296. Detta för att Lollipop ska kunna lösa problemet så fort som möjligt. Kan Lollipop inte lösa problemet får du naturligtvis returnera produkten till Lollipop för att få en ny. Retur ska ske enligt anvisningar av Lollipop. Lollipop ersätter dig för returkostnaden. Kontakta Lollipop innan du returnerar varan för information om hur du går till väga. Varor får ej återsändas mot postförskott eller efterkrav. Retur får först ske efter godkännande av Lollipop.

Reklamerad vara skickas till:

Lollipop
Åsa Hillstedt
Sandövägen 591
434 93  VALLDA

Återbetalning

Återbetalning sker inom 30 dagar om du på riktiga grunder hävt ditt köp.

Försäljning till minderåriga

Lollipop ingår endast avtal med personer över 18 år.

Återförsäljare - Köpinformation och köpvillkor

Kunduppgifter

De uppgifter som registrerats hos Lollipop kommer ej att föras vidare till annan part annat än vid eventuell betalningstvist eller om svensk lag kräver det. Vid eventuell betalningstvist behöver Lollipop lämna ut kunduppgifter till Inkasso och Kronofogdemyndigheten.

Beställning

Lollipops produkter kan beställas i 12-pack (med reservation för slutförsäljning) eller EGET önskat antal. Lollipop reserverar sig för eventuell slutförsäljning.

Priser

Produktpriserna i webbshoppen anges exklusive moms då du är inloggad som Återförsäljare.

Frakt och leverans

Det är fraktfritt inom Sverige om din beställning överstiger över 600 kr. För leverans utanför Sverige debiteras alltid den aktuella fraktkostnaden oavsett ordervärde. Leverans sker med Brev, DHL eller UPS och leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar.

Betalningssätt

Betalning sker mot Faktura. Betalningsvillkor är 30 dagar netto, om inget annat överenskommits. Dröjsmålsränta om fn 8% per månad. Vid dröjsmål påförs en lagstadgad påminnelseavgift om 60 SEK på fakturan.

Nöjd-kund-garanti och reklamation

Lollipop vill ha nöjda kunder och tillämpar därför nöjd-kund-garanti. Om du inte är nöjd med varan vänligen kontakta Lollipop snarast. Önskar du returnera varan kontakta Lollipop först för att få ett godkännande och instruktioner. Detta ska ske, enligt svensk lag, senast 14 dagar efter utskriftsdatum på följesedel/faktura. Om en vara är transport skadad skall du omedelbart reklamera detta till DHL, UPS eller Posten samt behålla emballaget. Ta alltid kontakt med Lollipop innan varan ev. skickas tillbaka.

Övrigt

Lollipop förbehåller sig rätten att ändra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Lollipop reserverar sig för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.